Instrumente de Verificare Contabilitate cu Domeniile Aplicatie

Scop

O data cu inregistrarea documentelor in contabilitatea financiara, ca urmare a atasarii unui cont a unui domeniu, informatiile sunt prezente si in analitic, pe fiecare domeniu.

In procesul de prelucrare pot apare inconsistente intre datele din contabilitatea financiara si cea analitica. Este recomandat ca la finalizarea activitatii unei perioade sau an sa se consulte functionalitatile dedicate prezentarii acestora:

  • Consistenta Conturi - verifica la nivel de perioada egalitatea dintre debit si credit, precum si la nivel de perioada si cont , diferentele dintre suma din conturi (balanta conturilor) si cea din registre de contabilitate.

  • Analitice Dinamice - verifica inconsistente dintre :

    • Analitice Dinamice - Tranzactii pe Conturi - prezinta diferentele intre sumele din tranzactie si cele din domeniu la nivel de tranzactie

    • Analitice Dinamice - Conturi - prezinta diferentele intre sumele debitoare si cele creditorare la nivel de cont

    • Analitice Dinamice - prezinta la nivel de cont, document si tranzactie diferentele intre sumele debitoare si cele creditoare

  • Consistenta Clienti /Consistenta Furnizori - verifica la nivel de perioada intre :

    • Clienti/Furnizori si Tranzactii pe Conturi - prezinta tranzactiile pe care apar diferente intre suma din cont si cea la nivel de domeniu.

    • Client/Furnizori - verifica sumele inregistrare pe debit si credit la nivel de client/furnizor- cu prezentarea tranzactiilor si a operatiei: factura sau plata factura

    • Clienti/Furnizori - Conturi - verifica la nivel de perioada, cont si suma (sold, rulaj) suma din contabilitatea financiara si domeniul clienti/furnizori.

    • Clienti/Furnizori - Defalcari - Verifica la nivel de client si document, suma din domeniu si cea defalcata (asociata) pe factura.

    • Defalcari pe documente cu BU diferite - prezinta la nivel de tranzactie (facturile) care au asociata o plata pe un business unit diferit de cel al facturii.

  • Conturi - Cumparari/Vanzari - prezinta diferentele la nivel de tranzactie intre TVA inregistrat in conturi si cel inregistrat in domeniul TC/TV, precum si pe cele dintre valoare TVA, Baza si Total.

  • Costuri - prezinta diferentele dintre suma din tranzactii si cea din domeniul Costuri la nivel de tranzactie

  • Venituri - prezinta diferentele dintre suma din tranzactii si cea din domeniul Venituri la nivel de tranzactie

  • Tranzactii contabile - prezinta diferentele intre debitul si creditul unei tranzactii, la nivel de fiecare tranzactie.

  • Inconsistente Organizatii Bugetare - specifica organizatiilor bugetare . Prezinta inconsistentele care pot apare la nivelul definitiilor acolo unde au elemente comune care pot duce la rapoarte necorelate sau intre definitii si tranzactii

Procedura

  1. Alegeti Financiar-> Verificare Consistenta Date

  2. Pozitionati-va pe functia specifica domeniului pe care doriti sa il verificati

  3. Setati: Perioada, Moneda, Stadiul de prelucrare al operatiilor

  4. Bifati tipul de verificare

  5. Setati business unit-ul

  6. Restrangeti aria de analiza. Bifati: Cont, Furnizor/ Client,Utilizator, Registru

  7. Corectati erorile

  8. Reluati procedura pana la solutinoarea tuturor inconsistentelor.