Management Financiar

Sistemul pune la dispozitia utilizatorilor un complex de instrumente pentru managementul financiar al obiectivelor, proiectelor, scopurilor operationale, investitionale, etc, in vederea incadrarii in bugetele aprobate si crearea premiselor maximizarii profiturilor.

Managementul financiar isi propune sa implementeze un sistem al bugetelor privind activitatile de planificare, bugetare si executie.

Instrumentele folosite in managementul financiar sunt precizate explicit in anumite etape ale procesului sau pozitionate implicit in functie de definitiile din sistem. Toate acestea au fost gandite pentru a usura munca utilizatorilor in procesarea tranzactiilor si a asigura o consecventa intre definitiile logice permise ale sistemului.

Etape management financiar: Planificare, Finantare, Bugetare, Angajare Cheltuieli, Contractare, Receptie, Ordonantare Plati, Plata, Productie, Vanzari, Incasari. In functie de interesele organizatiei nu este obligatorie parcurgerea tuturor etapelor.

Instrumente:

  • Fond - desemneaza un scop, proiect sau obiectiv de realizat, structura organizatorica, activitate, subactivitate, masina, utilaj, etc pentru care se doreste planificarea, bugetarea si executia cheltuielilor. Nu este obligatorie definirea fondurilor, bugetarea facandu-se astfel la nivel de organizatie. La nivelul fiecarui fond putem determina Contul de Profit si Pierdere (P&L), Indicatori (KPI );

  • Business Unit - structuri disjuncte ale unei organizatii pe responsabilitati de management si raportare financiara. La nivelul fiecarui business unit se pot obtine Bilant (BS),P&L, KPI, etc;

  • Centru de Profit - structura pentru analiza profitabilitatii. Poate fi o arie geografica, activitate, structura organizatorica, structura de responsabilitate, linie de business, etc sau combinatii intre acestea. La nivelul fiecarui centru de profit se pot obtine P&L, KPI;

  • Obiect de Cost - o entitate fizica sau logica din organizatie pentru care se doreste inregistrarea costurilor si/sau veniturilor. La nivelul fiecarui obiect de cost se pot obtine P&L, KPI;

  • Activitati structuri disjuncte ale contabilitatii ce definesc obiective, scopuri, subactivitati omogene pentru raportare financiara. La nivelul fiecarei activitati se poate obtine BS;

  • Buget - instrument de control al veniturilor si cheltuielilor intr-o perioada de timp. Bugetele se stabilesc la nivel de fonduri si se aloca pe business unit. Implementarea bugetului la nivelul tuturor fondurilor constituie sistemul bugetelor;

Fondul, Business Unit, Profit Center, Line of Business au structuri arborescente (de baza) pentru a permite o analiza a faptelor pe ierarhii.

Toate aceste instrumente pot fi restructurate in dinamica de utilizatori fara a produce perturbatii in sistem.

Definitiile facute pentru aceste dimensiuni se vor exporta automat in cuburile de date din EMSYS BI & Performance Management.