Documente

Pentru fiecare din documentele utilizate in tranzactiile de incasari si plati se declara o serie de document.

Pe aceste serii gestionarea numerelor se poate face automat , de catre aplicatie sau manual.

Pentru gestiunea automata se defineste si o plaja de numere. Aceste numere se aloca automat de aplicatie in ordine crescatoare.

Pentru chitante se aloca seria stabilita de catre conducerea unitatii unde se exploateaza aplicatia iar pentru celelalte documente se defineste orice serie (de ex.: pentru dispozitii de plata DP, pentru foaie de varsamant FV, etc.).

Pentru seriile cu gestiune manuala, in momentul validarii documentului utilizatorul va completa numarul de document.

Procedura

  1. Alegeti Cash Management -> Definitii -> Serii Documente.

  2. Actionati butonul Adaug (+).

  3. Completati Serie document si bifati la Gestiune automata daca doriti alocarea de catre aplicatie a numerelor de documente .

  4. Completati plaja de numere in campurile De laLa…. si apasati tasta +.

Rezultat

  • Se vor genera inregistrari pentru fiecare numar din plaja definita, cu stare LIBER. Valoarea campului STARE se va modifica pe parcursul operarii, corespunzator cu stadiul lor: ALOCAT, ANULAT, STERS precum si cu informatii referitoare la utilizatorul care a operat, data operarii si contul de casa in care a fost utilizat numarul respectiv.

image0Atentie

  • Prelungirea plajei de numere existente se poate face doar cu o secventa de numere in continuarea celei anterioare (numerele sa fie consecutive).