Ordonantari la Plata

Scop

Inregistrarea in sistem a unei ordonantari la plata.

Procedura

  1. Apelati Financial->Sector Public->ALOP-> ORDONANTARI LA PLATA.

  2. Apasati butonul image1 din partea dreapta jos a ecranului sau butonul image2 si completati ecranul cu date referitoare la:

Sectiunea PAC

  • Tip - se pozitioneaza in camp si se actioneaza tasta F1 sau se apeleaza butonul image3 si se selecteaza din lista propunerea de angajare (angajamentul global) in baza caruia se doreste inregistrarea ordonantarii la plata;

  • Dep. Specialitate - se propune din angajament. Pentru modificare se pozitioneaza in camp si se actioneaza tasta F1 sau se apeleaza butonul image3 si se selecteaza din lista departamentul/structura care emite ordonantarea la plata.

Sectiunea Ordonantare la Plata

  • Natura Chelt. - camp optional, se poate completa cu informatii privind natura cheltuielilor;

  • Lista doc. Justificative - sunt propuse informatii implicit, utilizatorul poate actualiza acest camp dupa caz.

Sectiunea Platitor

  • Cod - se pozitioneaza in camp si se actioneaza tasta F1 sau se apeleaza butonul image3 si se selecteaza o valoare din lista - in functie de sursa de finantare/activitatea pentru care se inregistreaza ordonantarea la plata;

  • Cont - se pozitioneaza in camp si se actioneaza tasta F1 sau se apeleaza butonul image3 si se selecteaza din lista contul IBAN platitor (contul din care va fi platita valoarea ordonantata).

Sectiunea Valori

  • Tip Tranzactie - se pozitioneaza in camp si se actioneaza tasta F1 sau se apeleaza butonul image3 pentru a selecta un tip de tranzactie.

In lista vor fi afisate strict tipurile de tranzactii asociate la nivelul contului IBAN selectat anterior pe interfata;

Notă

Daca este cazul, la nivelul unei ordonantari, in detaliere se pot utiliza/adauga inregistrari si cu un alt tip de tranzactie decat cel completat pe antetul documentului, cu conditia sa fie asociate la contul IBAN completat platitor - selectat pe antetul ordonantarii;

Exemplu: Pe antet s-a selectat tipul de tranzactie 02_IMPZ_10.01.01 - reprezentand plata catre bugetul de stat a impozitului pe salarii, in detaliere se va regasi cel putin o inregistrare cu tipul de tranzactie 02_IMPZ_10.01.01 si valoarea aferenta - si se mai pot adauga si alte inregistrari/pozitii cu alte tipuri de tranzactii decat 02_IMPZ_10.01.01, exemplu 02_RPL_10.01.01 - cu valoarea aferenta reprezentand viramentul unui rest de plata salarii.

Sectiunea Beneficiar

  • Beneficiar - se pozitioneaza in camp si se actioneaza tasta F1 sau se apeleaza butonul image3 si se selecteaza din lista de parteneri, partenerul, avand posibilitatea ulterior in detaliere pentru fiecare inregistrare in parte se se actualizeze denumirea beneficiarului si codul fiscal, informatii necesare la generarea OP-urilor;

  • IBAN - se pozitioneaza in camp si se actioneaza tasta F1 sau se apeleaza butonul image3 si se selecteaza din lista unul din IBAN-urile beneficiar. Acesta se poate completa si manual de catre utilizator. De asemenea, ulterior, in detalierea ordonantarii avand posibilitatea actualizarii IBAN-ului pentru fiecare inregistrare in parte);

  • Banca - se selecteaza din lista banca comerciala sau trezoreria la care este deschis contul IBAN completat anterior. Ulterior, in detaliere, si aceasta informatie se poate actualiza la nivelul fiecarei inregistrari in parte;

  1. Apasati butonul image4 din partea dreapta jos a ecranului pentru a salva informatiile completate.

  2. Apasati butonul image5 Inapoi, iar pe pozitia aferenta documentului nou introdus apelati butonul image6 Detaliere.

  3. Apasati butonul image1 din partea dreapta jos a ecranului si completati informatiile:

Notă

In functie de angajamentul selectat pe antetul ordonantarii si de restul informatiilor completate in antet, pe linia din detaliere sistemul propune automat anumite informatii (parte din acestea putand fi actualizate de utilizator).


  • Sursa de finatare - se propune automat sursa de finantare din angajament;

  • Articol bugetar - se propune unul din articolele bugetare din angajament.

In cazul in care in angajamentul respectiv sunt completate mai multe articole bugetare, utilizatorul are posibilitatea de a actualiza articolul bugetar cu un altul (din cele existente in angajament);

  • Valoare - sistemul propune automat valoarea totala angajata la nivelul articolului bugetar respectiv, utilizatorul avand posibilitatea sa actualizeze valoarea cu valorea dorita - valoarea corespunzatoare acelei linii din ordonantare;

  • Cont Platitor (IBAN) - se propune implicit contul IBAN completat pe antetul ordonantarii (daca este cazul, pentru ordonantarile cu mai multe linii - in care se ordonanteaza mai multe articole, utilizatorul poate schimba IBAN-ul platitor la nivel de linie din detaliere);

  • Tip Tranzactie - se propune implicit tipul de tranzactie completat pe antetul ordonantarii. In functie de ce anume reprezinta/se ordonanteaza pe linia respectiva din detaliere, utilizatorul poate selecta un alt tip de tranzactie (asociat la contul IBAN Platitor);

  • Beneficiar- se propune implicit beneficiarul completat pe antetul ordonantarii la plata. In functie de beneficiarul de pe linia respectiva, utlizatorul poate actualiza informatii cum ar fi: numele beneficiarului (codul de partener intern din nomenclatorul de parteneri EMSYS poate ramane cel de pe antet - nu influenteaza la generarea OP), cod fiscal/CNP - in loc de cel completat pe antet se poate actualiza cu codul fiscal/CNP al beneficiarului de pe acea linie din ordonantare, Cont Banca Beneficiar si Cod Banca Benef.;

  • Cont disponibilitati - se propune in functie de valoarea selectata in campul Cont din sectiunea Platitor. Valoarea se poate modifica de catre utilizator in functie de tipul de tranzactie (ce reprezinta acea suma de pe linia respectiva).

  • Cont Corespondent - se selecteaza contul corespodent aferent (aceste informatii vor fi necesare ulterior pe flux la contabilizarea OP-ului aferent acelei linii);

  • Explicatie - se poate actualiza, aceasta va fi afisata pe ordinul de plata de la nivelul liniei respective;

  1. Apasati butonul image4 din partea dreapta jos a ecranului pentru a salva informatiile completate.

Notă

Se reia pasul 4 daca in ordonantare trebuie adaugate mai multe linii. Se actualizeaza informatiile prezentate mai sus in conformitate cu ce reprezinta acea linie din ordonantare.

Se apasa butonul image7 Inapoi din partea stanga sus pentru a vizualiza toate pozitiile inregistrate.

  1. Dupa finalizare adaugare in detaliere a tuturor inregistrarilor (au fost adaugate toate sumele ce trebuie a fi ordonantate la plata si ulterior generate OP-uri) , apasati butonul image8 Inapoi din partea stanga sus si validati ordonantarea la plata, astfel:

  • Apasati butonul image9 -> image10 iar in fereastra care se deschide apasati image11 pentru afisarea pe ecran a formularului de ordonantare (documentul poate fi printat de la butonul image12 Print si descarcat de la butonul image13);

  • Apasati butonul image9 -> image16 pentru a valida ordonantarea in sistem;

8. Apasati butonul image9 -> image17 pentru generarea ordinului/ordinelor de plata. Se deschide o fereastra in care sunt afisate liniile din ordonatare, fiecare cu valoarea aferenta. In cazul in care se doreste, se pot debifa anumite linii pentru a nu le genera OP.

  1. Apasati butonul image18.

Se vor genera ordinele de plata pentru liniile bifate in caseta de generare.

image19Atentie

  • La accesarea functiei Ordonantare la Plata, utilizatorul poate vedea toate documentele disponibile in functie de drepturile sale de acces pe Business Unit-uri. Pentru filtrarea anumitor documente sau sortarea acestora se apeleaza butonul image20 Setari din coltul dreapta sus al ecranului.

  • Pentru organizatiile bugetare care au implementat si registratura CFP, pana cand documentul nu primeste viza CFP, documentul privind ordonantarea nu va putea fi validat.

  • Un document cu stare VALIDAT = DA poate fi redeschis prin apelarea butonului image9 -> image25, doar daca utilizatorul care efectueaza actiunea are drept de SUPERVIZOR.

  • Se apasa butonul image9 -> image26 pentru listarea ordinelor de plata generate. In fereastra care se deschide se poate selecta numarul de exemplare afisate la listare. De asemenea, pe coloana Selectie sunt bifate implicit toate documentele. Se pot debifa si afisa la listare doar anumite documente.

Apasati image11 pentru afisarea pe ecran a ordinelor de plata (documentul poate fi printat de la butonul image12 Print si descarcat de la butonul image13.

  • Se apasa butonul image9 -> image27 pentru a vizualiza ordinele de plata generate. Se afiseaza informatii privind Suma Ordonantata, Suma Platita si Suma ramasa de plata.

  • Se apasa butonul image9 -> image28 pentru ca utilizatorul sa fie repozitionat automat pe functia Angajare Cheltuieli.

  • Se apasa butonul image9 -> image29 pentru a realiza exportul ordinelor de plata.