Acorduri Cadru

A. Scop

Acordul Cadru reprezinta un contract incheiat cu un furnizor ce stabileste volumele previzionate de produse / lucrari / servicii, in baza carora se vor emite comenzi de cumparare.

B. Inregistrare acord cadru

1. Alegeti Logistics -> Cumparari -> Operational -> Acorduri Cadru.

In lista de inregistrari din ecran sunt disponibile toate acordurile cadru inregistrate in sistem.

Notă

Pentru a vizualiza doar acordurile cadru existente intr-o anumita stare, se selecteaza din combo-box-ul disponibil la alegerea sagetii in jos dinaintea butonului Arata, starea dorita si apoi se acceseaza functia.

Acord Cadru:

  1. Data - se alege data document (implicit este ziua curenta);

  2. Cumparator - se selecteaza din lista de Responsabili Cumparari persoana care raspunde de derularea achizitiei;

  3. Organizatie - se propune inregistrarea existenta in lista de organizatii de cumparare;

Furnizor:

  1. Furnizor - apelati butonul sau actionati tasta F4 de la tastatura pentru a selecta furnizorul;

  2. Plata Catre - selectati codul partenerului catre care se va face plata. Acesta poate fi diferit de furnizor;

  3. Pers. Contact - se poate completa persoana de contact de la furnizor;

  4. Contract - date despre contractul cu furnizorul (numar, data etc).

Detalii Facturare:

  1. C.I.F. - codul de inregistrare fiscala al organizatiei ce urmeaza a fi folosit de furnizor pe facturile transmise pentru plata livrarilor de la furnizor sau serviciilor cuprinse in acordul cadru.

  2. Banca - unitatea bancara la care unitatea are deschis cont;

  3. Cont Banca - contul IBAN;

Conditii Comerciale:

  1. Referinta Pret - poate lua una din valorile: COMANDA, LIVRARE, RECEPTIE, FACTURARE in functie de data la care se doreste a se face conversia din moneda cotatiei in moneda de plata, respectiv momentul la care se calculeaza valoarea ce va fi platita;

  2. Data cotatie - data la care se face conversia in moneda de baza (RON), respectiv data la care se calculeaza pretul;

  3. Moneda Cotatie - moneda in care sunt calculate preturile din comanda (in general RON). Se valideaza in Monede;

  4. Moneda Plata - moneda in care va fi emisa factura de catre furnizor si se va efectua plata (in general RON). Se valideaza in Monede;

  5. Lista Preturi - codul listei de preturi folosite. In cazul in care se achizitioneaza periodic de la anumiti furnizori, iar acestia isi pastreaza o perioada preturile se formeaza un nomenclator de liste de preturi pentru a usura operarea. Pe acest camp este disponibil help-ul pe Selectie Liste de Pret care se activeaza prin actionarea butonului din dreapta campului sau prin apasarea tastei F1. Poate fi lasat necompletat;

  6. Lista Discount - codul listei de discount aplicat de furnizor. Se valideaza in Liste Discount;

  7. % Discount - discountul in valoare procentuala;

  8. TVA - codul TVA. Se valideaza in Taxe;

  9. Conditii Plata - conditii comerciale de efectuare a platii pentru furnizorul respectiv, conform contractului. Se valideaza in Conditii de Plata.

Expediere

  1. Adresa Livr. - adresa la care furnizorul livreaza marfa sau presteaza serviciile;

  2. Conditii livrare - modul in care se face livrarea.

  3. Site Furnizor - adresa de la care furnizorul livreaza marfa sau presteaza serviciile.

Pret

  1. Cu TVA - pretul folosit pentru calcule in acord cadru este pretul cu TVA;

  2. Fara TVA - pretul folosit pentru calcule in acord cadru este pretul fara TVA.

Aprovizionare:

  1. Canal - codul compartimentului de aprovizionare. Se valideaza in Canale de aprovizionare;

  2. Divizie - codul diviziei prin care se efectueaza aprovizionarea. Se valideaza in Divizii;

  3. Agent - codul agentului de cumparare care se ocupa de acordul cadru curent. Se valideaza in Agenti;

  4. Proiect - codul proiectului. Se valideaza in Proiecte.

Transportator

  1. Transportator - codul furnizorului de servicii de transport. Se valideaza in Parteneri;

  2. Plata Catre - partenerul catre care se va face plata serviciilor de transport. Se valideaza in Parteneri.

3. Actionati butonul Salveaza pentru adaugarea antetului de comanda in baza de date.

C. Adaugare detaliere comanda de cumparare

1. Pe tab Specificatie apelati butonul Adaugare pentru a adauga pozitii in detalierea comenzii si completati:

  1. Linie - numarul liniei din detalierea acordului cadru. Se propune automat de sistem;

  2. Tip - poate lua una din valorile ARTICOL, SERVICIU sau IMOBILIZARI:

  • ARTICOL: obiectul achizitiei este un material sau obiect de inventar;

  • SERVICIU: obiectul achizitiei este un serviciu sau o lucrare de investitii;

  • IMOBILIZARI: obiectul achizitiei este o imobilizare corporala sau necorporala;

  1. Articol / Serviciu - codul articolului, serviciului sau codul de clasificare pentru imobilizari. Se valideaza in nomenclatorul de articole, nomenclatorul de servicii, respectiv Coduri de Clasificare. Pentru completarea descrierii apasati Denumire Extinsa si completati denumirea in fereastra deschisa;

  2. UM - unitatea de masura referitoare la cantitatea de pe linia de acord cadru;

  3. Pret - culegeti Pretul cu TVA sau Pretul fata TVA, in functie de informatia existenta in antetul acordului cadru.

Notă

  • Daca valoarea campului Pret din antet este FARA TVA operatorul introduce in sistem campurile Pret, Valoare , % Disc. Vol., Cod TVA iar celelalte campuri se calculeaza.

  • Daca valoarea campului Pret din antet este CU TVA operatorul introduce in sistem campurile %Disc. Vol., Cod TVA, Pret cu TVA, Valoare Totala iar celelalte campuri se calculeaza.


2. Actionati butonul Salveaza pentru adaugarea liniei din detalierea comenzii in baza de date.

3. Verificati informatiile introduse si apelati butonul Lansare pentru a initia operatiunea de lansare a acordului cadru.

4. Alegeti din meniul Actiuni -> Transmitere pentru a inregistra transmiterea acordului cadru spre confirmare furnizorului;

5. Alegeti din meniul Actiuni -> Confirmare pentru a inregistra confirmarea de primire a furnizorului;

6. Apelati butonul Aprobare pentru finalizarea fluxului.

D. Inregistrarea prin preluare linii din alta Comanda / Acord Cadru

1. In meniul Actiuni apelati butonul Preluare Linii din alta Comanda / Acord Cadru;

Apare o ferestra ce contine toate comenzile de cumparare si acordurile cadru inregistrate in baza de date. In browse-ul afisat comenzile de cumparare au campul Tip completat cu valoarea STANDARD, iar acordurile cadru au campul Tip completat cu valoarea CADRU.

2. Pozitionati-va pe comanda / acordul cadru ale carei linii doriti sa le preluati in acordul cadru curent;

3. Bifati Preluare Cantitati din partea dreapta jos a browse-ului afisat daca doriti sa se preia si cantitatile;

4. Apasati Preia Comanda / Acord Cadru si verificati informatiile preluate;

5. Apelati butonul Lansare pentru a initia operatiunea de lansare a acordului cadru;

5. Alegeti din meniul Actiuni -> Transmitere pentru a inregistra transmiterea acordului cadru spre confirmare furnizorului;

6. Alegeti din meniul Actiuni -> Confirmare pentru a inregistra confirmarea de primire a furnizorului;

7. Apelati butonul Aprobare pentru finalizarea fluxului.

Notă

Acordurile cadru aprobate pot fi preluate mai departe in referate de necesitate si oportunitate.

Acordurile cadru pentru care au fost receptionate toate cantitatile se pot inchide pozitionandu-va pe acordul cadru si alegand butonul Inchidere.