Minusuri la Inventar

Scoaterea din gestiune a articolelor constatate ca minus la efectuarea unui inventar, concomitent cu inregistrarea cheltuielilor pe centre de cost se realizeaza prin intermediul acestei functiuni. Tipul de document specific pentru acest tip de iesire este PV-.

Prin introducerea datelor are loc o completare a urmatoarelor domenii:

Stocuri Prin inregistrarea cantitativ-valorica a iesirilor de articole din stoc;

Costuri/Venituri Prin inregistrarea in contabilitatea de gestiune a consumului respectiv pentru centrul de cost. Cand se inregistreaza pe venituri, are loc o diminuare a venitului respectiv;Functiunea permite eliberarea tuturor articolelor din document pentru o singura gestiune si pentru un singur centru de cost.

  1. Alegeti perioada fiscala. Apasati F6.

  2. Definiti setarile contabile, pentru tip de document CASPR

Alegeti Administrator → Configurare → Configurare Aplicatie → Setari Contabile

Nume variabila

Tip DOC

Cont variabila

Explicatie

CTDEBPV-

Pv-

Cont debitor pentru inregistrare PV- corespondent contului de stoc

3. Selectati registrul pe care se introduc documentele in cazul in care utilizatorul are acces la mai multe registre, in caz contrar intrandu-se direct in ecranul de actualizare. Registrul si numarul de tranzactie va fi afisat de sistem in antetul documentului.

5. Introduceti bonul de consum. Datele solicitate sunt aceleasi ca si cele de la casari.

Alegeti: Logistics → Managementul Materialelor → Gestiune Stocuri → Iesiri → Minusuri la Inventar

  1. Verificati valorile introduse la nivelul documentului prin actiunea butonului image31 Afisare valori in stoc.

  2. Validati documentul (din detaliere) sau din antet pentru toate documentele nevalidate la nivelul selectiei de pe interfata.

  3. Verificati propunerea de contare si contati documentul.