Configurare Variabile Setare pentru Verificare Documente Furnizori/Clienti¶
Pentru a se evita introducerea de mai multe ori a unei facturi sau a unui document de plata sau incasare, la introducerea tranzactiilor in registre de contabilitate sau prin fenomene economice, se vor defini variabilele de setare :
FUVERDOC+, FUVERDOC- pentru furnizori
CLVERDOC+, FUVERDOC- pentru clienti
1. Alegeti: Administrator -> Configurare->Configurare Aplicatie->Setari->Variabile Specifice Firmei
Adaugati:
2.1. Nume Variabila : specificate mai sus
2.2. Tip Variabila Integer
2.3. Explicatie: Numarul de perioade anterioare/urmatoare pentru care se verifica in vederea atentionarii utilizatorului pentru introducerea aceluiasi document pentru furnizor/client
2.4. Valoare : o valoare egala cu numarul de luni pentru care se face verificarea
Atentie
Daca variabilele sunt nedefinite sau definite cu valoarea zero - nu se face verificarea documentelor introduse in sistem
Pentru variabilele FUVERDOC+ si CLVERDOC+ - valoare reprezinta numarul de perioade incepand cu luna curenta pentru care se verifica in vederea atentionarii utilizatorului pentru introducerea aceluiasi document
Pentru variabilele FUVERDOC- si CLVERDOC- - valoare reprezinta numarul luni anterioare pana la luna curenta pentru care se verifica in vederea atentionarii utilizatorului pentru introducerea aceluiasi document
Verificarea se realizeaza pe acelasi cod de document, numar si data document
Mesajul afisat este de atentionare. Se afiseaza maxim 5 inregistrari. In cazul in care sunt mai mult de 5 tranzactii lista este continuata cu „………”