Documente

Fiecare tranzactie de incasare si plata este identificata in aplicatie printr-o serie si numar, corespunzator codului de document utilizat in tranzactii.

Pe aceste serii gestionarea numerelor se poate face:

  • automat, de catre aplicatie, in ordine crescatoare

  • manual: casierul va tasta numarul chitantei, in cadrul seriei definita si propusa pentru tipul de document.

Pentru chitante se aloca seria stabilita de catre conducerea unitatii unde se exploateaza aplicatia iar pentru celelalte documente se defineste orice serie (de ex.: pentru dispozitii de plata DP, pentru foaie de varsamant FV, etc.).

Pentru seriile cu gestiune manuala, in momentul validarii documentului utilizatorul va completa numarul de document.

Alegeti Cash Management -> din meniul image1 Setari din coltul stanga jos selectati Serii Documente, apasati butonul image2 sau va pozitionati pe o inregistrare existenta si apasati butonul image3 din partea de jos a ecranului si configurati seriile de document corespunzator documentelor utilizate in casierie:

  • Serie doc.

  • Cod doc

  • bifati la Gestiune automata daca doriti alocarea automata a numerelor de document

  • apasati image4.

Pentru Gestiunea automata a numerelor, apasati image5 si declarati plaja de numere:

  • completati in campurile De laLa….

  • apasati butonul image2.

Se vor genera inregistrari pentru fiecare numar din plaja definita, cu stare LIBER.

Valoarea campului STARE se va modifica pe parcursul operarii, corespunzator cu stadiul lor: ALOCAT, ANULAT, STERS. Informatiile referitoare la utilizatorul care a operat, data operarii si contul de casa in care a fost utilizat numarul respectiv pot fi consultate daca apasati image5.

image0Atentie

  • Prelungirea plajei de numere existente se poate face doar cu o secventa de numere in continuarea celei anterioare (numerele sa fie consecutive).