Managementul Cumpararilor

A. Cereri de Cumparare

1. Cereri de Cumparare

  • O Cerere de Cumparare se genereaza din Lansare Cereri de Cumparare in starea Aprobata;

  • Cantitatile cuprinse in Cerere pot fi diminuate de Responsabilul cu cumpararea in functie de stocul existent in gestiunea santierului;

  • Cantitatile aprobate pot fi comandate integral sau partial si incluse in una sau mai multe Comenzi de Cumparare.

2. Rapoarte Cereri de Cumparare:

  • Situatia Cererilor de Cumparare - Raportul prezinta, intr-o perioada selectata, o situatie a Proceselor de Cumparari pornind de la Cererea de Cumparare si pana la Consumul Efectiv al Produselor.

B. Comenzi de Cumparare

1. Comenzi de Cumparare

  • O Comanda de Cumparare se genereaza prin preluarea pozitiilor din Cereri de Cumparare aprobate;

  • Comanda de Cumparare se introduce la nivel de furnizor si poate cuprinde pozitii din una sau mai multe Cereri de Cumparare;

  • Comanda de cumparare permite programarea livrarii Materialelor/Serviciilor la termene stabilite de comun acord cu Furnizorul.

2. Rapoarte Comenzi de Cumparare:

  • Situatia Comenzilor de Receptionat - Raportul prezinta situatia Comenzilor de Cumparare Ramase de Receptionat la nivel de Cumparatori, Agenti, Regiuni, Localitati sau Furnizori in perioada selectata;

  • Situatia Comenzilor Intarziate - Raportul prezinta situatia Comenzilor de Cumparare Intarziate la nivel de Cumparatori, Agenti, Regiuni, Localitati sau Furnizori in perioada selectata.

C. Receptii si Retururi

1. Receptii Articole

  • O Receptie de Articole se genereaza din Comenzi de Cumparare aprobate;

  • Materialele comandate se pot receptiona integral sau partial, in functie de programarea pozitiilor din Comanda;

  • O receptie poate cuprinde pozitii dintr-o singura Comanda de Cumparare.

2. Receptii Servicii

  • O Receptie de Servicii se genereaza din Comenzi de Cumparare aprobate.

  • Serviciile comandate se pot receptiona integral sau partial, in functie de programarea pozitiilor din Comanda;

  • O Receptie poate cuprinde pozitii dintr-o singura Comanda de Cumparare.

3. Retururi Furnizori

  • Returul la Furnizor se genereaza in baza unei Receptii de Articole;

  • Aceasta permite Returul Materialelor constatate neconforme ulterior receptiei acestora in Gestiune.

4. Receptii Fiscale (Facturi Furnizori)

  • O Receptie Fiscala reprezinta imaginea facturii de la furnizor in sistem;

  • Aceasta poate cuprinde una sau mai multe Receptii de Articole / Servicii;

  • O Receptie Fiscala poate include si Retururi si se inregistreaza in baza Facturii de Stornare de la Furnizor.

5. Rapoarte Receptii:

  • Situatia Receptiilor in Curs - Raportul prezinta situatia documentelor de Receptii in Curs la nivel de Furnizor in Perioada selectata;

  • Situatia Receptiilor Efectuate - Raportul prezinta situatia documentelor de Receptii efectuate la nivel de Furnizor, Cumparator, Articol/Serviciu, coduri CPV, Centre de Cost in Perioada selectata.

6. Rapoarte Stocuri: