================================== Taskuri (Subproiecte / Activitati) ================================== Apelati functia **Logistics->Managementul Proiectelor->Proiecte - Date Generale ->** se selecteaza proiectul si se apasa pe butonul **WBS**. |image1| **Apelati** butonul *Expandare* (sageata): |image2| **A. Definirea** unui **task intermediar** corespunzator unei faze noi a proiectului (**Ultim = Nu** - aduna unul sau mai multe taskuri frunza) se realizeaza astfel: |image7| **1. Apelati** butonul |image3| (*Adaug*): a. **Completati** pe tab **Date Generale** campurile *Task*, *Nume*, *Data Inceput* si *Data Sfarsit*. **2. Apasati** butonul |image4| (*Ok*) pentru salvarea datelor. .. note:: Se propune ca *Data Inceput* si *Data Sfarsit* (perioada de desfasurare a proiectului), atat pentru taskurile intermediare (**Ultim = Nu**), cat si pentru taskurile frunza (**Ultim = Da**). **B. Definirea** unui **task frunza** nou (**Ultim = Da** - pe care se declara bugetul si resursele) se realizeaza astfel: |image8| **1. Apelati** butonul |image3| (*Adaug*) sau |image6| (*Copiez*) pe un task existent: a. **Completati** sau **modificati** pe tab **Date Generale** campurile *Task*, *Nume*, *Data Inceput* si *Data Sfarsit* cu informatiile corespunzatoare noului task; b. La adaug este necesar sa **completati** pe tab **Date Activitate** campul *Categorie Activitate*. **2. Apasati** butonul |image4| (*Ok*). .. warning:: Numai la nivelul taskurilor frunza (**Ultim = Da**) se declara buget si resurse. **Obiectul de cost** se asociaza pe fiecare task frunza. Se completeaza *Zona* si *Purtatorul* aferenti proiectului si fazei la nivel de subunitate. .. note:: De mentionat ca aceste informatii sunt utilizate pentru analiza proiectelor de catre responsabili; legatura cu contabilitatea se realizeaza in functie de obiectul de cost setat pe fiecare task frunza. ------------------- **3.** Dupa salvarea datelor se continua cu definirea taskurilor pentru urmatoarele subunitati care participa la realizarea proiectului. **4.** Ulterior, **completati** sau **modificati** pe tab **Date activitate**: a. Obiectul de cost aferent (zonele si purtatorii pentru cheltuieli directe si indirecte). |image5| .. note:: In functie de Obiectul de cost cules pe fiecare task se aduna costurile din domeniile operationale (salarii, stocuri, imobilizari) conform structurii randurilor din formulele de calculatie (categoriile de cheltuieli prevazute pentru realizarea proiectului) declarate. Acest nomenclator (obiecte de cost) se poate declara manual sau se poate incarca din Excel. ---------------------- **5. Apasati** butonul |image4| (*Ok*) pentru salvarea datelor. **6. Adaugati** in acelasi mod toate taskurile pentru fiecare subunitate in care se executa proiectul. .. |image1| image:: ../Media/WBS.jpg .. |image2| image:: ../Media/sageata.jpg .. |image3| image:: ../Media/Adaug.jpg .. |image4| image:: ../Media/OK.jpg .. |image5| image:: ../Media/obiectcostPN.jpg .. |image6| image:: ../Media/Copiez.jpg .. |image7| image:: ../Media/ultim_nu.jpg .. |image8| image:: ../Media/ultim_da.jpg