======== Self HR ======== **1. Descriere ecran** ********************** Pagina principala a ecranului cuprinde urmatoarele sectiuni: - Sectiunea **Salariat** in care sunt gestionate informatiile personale ale salariatului: Nume, Prenume, CNP, adresa de domiciliu si informatii act de identitate. - Dosar digital - documentele incarcate in sistem - Fluturas de salariu - Lansare cereri - Urmarire cereri - Aprobare cereri (pentru utilizatorii care au acest drept) - Sectiunea de acces catre Platforma E-Learning - Sectiunea **Contracte** care permite salariatului sa vizualizeze contractele de munca si sa introduca, pe fiecare contract, activitatea zilnica (pontajul) **2. Sectiunea Salariat** ********************** Se acceseaza |image0| Sectiunea cuprinde mai multe carduri ce ofera acces la diverse informatii sau permit interactiunea cu sistemul. **2.1 Dosar Digital** Acest card permite vizualizarea/descarcarea de copii dupa documentele introduse in sistem (Carte de Identitate, Diploma de studii, etc) - Se selecteaza tipul de document dorit - Se apasa butonul |image1| care deschide o fereastra de previzualizare a documentului, cu posibilitatea de descarcare a acestuia. **2.2 Fluturas de salariu** Acest card permite vizualizarea fluturasilor de salariu din perioada de activitate. Se selecteaza din lista luna/anul pentru care se doreste vizualizarea fluturasului de salariu si se apasa butonul Start. Fluturasul apare in fereastra de previzualizare, salariatul avand posibilitatea de a descarca raportul. **2.3.Lansare cereri** Acest card permite incarcarea documentelor din dosarul personal, lansarea de cereri de concediu, planificarea concediilor de odihna, anularea cererilor de concediu, solicitare unor adeverinte. **2.3.1.Incarcare documente dosar personal** Se apasa butonul |image2| si se selecteaza din lista Incarcare documente dosar personal Se apasa butonul |image3| Se completeaza Descriere (informatie referitoare la documentul incercat, exemplu act de identitate), Se alege din lista tipul de document care se incarca si se selecteaza fisierul. Se apasa butonul |image4| **2.3.2.Planificare Concediu de Odihna** Se apasa butonul |image2| si se selecteaza din lista - Planificare Concediu de Odihna Se apasa butonul |image3| Se completeaza campurile: Descriere - o descriere scurta cu privire la cerere initiata - optional Perioada CO - se selecteaza perioada in care se doreste planificarea Concediului de Odihna Selectati fisierul - se incarca cererea semnata de solicitant - optional Se apasa butonul |image4| **2.3.3.Concediu de odihna** Se apasa butonul |image2| si se selecteaza din lista Concediu de odihna Se apasa butonul |image3| Se completeaza campurile: Descriere - o descriere scurta cu privire la cerere initiata - optional Tip Concediu (daca exista optiunea) se pot selecta urmatoarele valori: Concediu de odihna, Sold concediu sau Concediu suplimentar - fluxul de lucru este acelasi. Se selecteaza Perioada CO: se selecteaza intervalul din calendar Selectati fisierul - se incarca cererea semnata de solicitant - optional Se apasa butonul |image4| **2.3.4.Anulare Cerere de Concediu de Odihna** Se apasa butonul |image2| si se selecteaza din lista - Anulare Cerere de Concediu de Odihna Se apasa butonul |image3| Se completeaza campurile: Descriere - o descriere scurta a motivelor anularii cererii-optional Perioada CO - in lista se afiseaza perioadele de concediu de odihna care urmeaza a fi efectuate, Se selecteaza din lista perioada in care se doreste anularea concediului de odihna. Se apasa butonul |image4| **2.3.5.Cerere concediu fara plata** Se apasa butonul |image2| si se selecteaza din lista - Concediu fara plata Se apasa butonul |image3| Se completeaza campurile: Descriere - o descriere scurta a motivelor pentru care este solicitat concediul - optional Perioada CFP - se selecteaza perioada in care se va efectua concediul fara plata Selectati fisierul - se incarca cererea semnata de solicitant - optional Se apasa butonul  |image4| **2.3.6.Adeverinte** Se apasa butonul |image2| si se selecteaza din lista - Adeverinte Se apasa butonul |image3| Se completeaza campurile: Descriere - o descriere scurta cu privire la adeverinta solicitata- optional Se selecteaza Tip Adeverinta si se alege modelul dorit, de exemplu: Adeverinta Medicala, Adeverinta Vechime. Se apasa butonul |image4| **2.3.7.Delegatie** Se apasa butonul |image2| si se selecteaza din lista - Delegatie Se apasa butonul |image3| Se completeaza campurile: Descriere - o descriere scurta - optional Se alege din lista tipul de deplasare (daca exista optiunea) In functie de tipul de deplasare ales se vor completata campurile urmatoare: Tip perioada : Zile / Ore Ora inceput - Ora sfarsit (pentru tip ore) Perioada - se selecteaza din calendar in care se va efectua delegatia Se bifeaza Delegatie Externa (daca este cazul) Selectati fisierul - se incarca decizia/ordinul de deplasare - optional Se apasa butonul |image4| **2.3.8.Adeverinta salariat semnata** Se apasa butonul |image2| si se selecteaza din lista Adeverinta salariat semnata Se apasa butonul |image3| Se completeaza: Numar document Descriere - o descriere scurta cu privire la adeverinta solicitata - optional Motiv - pentru care este necesara eliberarea adeverintei Se apasa butonul |image4| **2.3.9.Zile Alte evenimente deosebite** Se apasa butonul |image2| si se selecteaza din lista - Zile Alte evenimente deosebite Se apasa butonul  |image3| Se completeaza campurile: Descriere - o descriere scurta cu privire la cererea initiata - optional Se alege din lista tipul de eveniment, exemplu: nasterea unui copil, casatorie salariat, zi de nastere etc. Perioada - se selecteaza perioada in care se va efectua. Selectati fisierul - se incarca cererea semnata de solicitant - optional Se apasa butonul |image4| **2.3.10.Invoire art. 54 alin. 10 din CCM** Se apasa butonul |image2| si se selecteaza din lista - Invoire art. 54 alin. 10 din CCM Se apasa butonul |image3| Se completeaza campurile: Descriere - o descriere scurta cu privire la cererea initiata - optional Se alege din lista tip perioada : Zile/Ore Se completeaza Ora inceput - Ora sfarsit (pentru tip ore) Perioada - se selecteaza perioada in care se va efectua (pentru tip zile) Selectati fisierul - se incarca cererea semnata de solicitant - optional Se apasa butonul |image4| **2.3.11.Delegatii** Se apasa butonul |image2| si se selecteaza din lista - Delegatii Se apasa butonul |image3| Se completeaza campurile: Descriere - o descriere scurta cu privire la cererea initiata - optional Se alege din lista tipul de deplasare (daca exista optiunea). In functie de tipul de deplasare ales se vor completata campurile urmatoare: Tip perioada : Zile / Ore Ora inceput - Ora sfarsit (pentru tip ore) Perioada - se selecteaza perioada in care se va efectua Se bifeaza Delegatie Externa (daca exista optiunea) Selectati fisierul - se incarca decizia/ordinul de deplasare. Se apasa butonul |image4| **2.3.12.Ore suplimentare** Se apasa butonul |image2| si se selecteaza din lista - Ore suplimentare Se apasa butonul |image3| Se completeaza campurile: Descriere - o descriere scurta cu privire la cererea initiata - optional Se alege din lista tipul de ore: Normal OT (ore suplimentare efectuate in timpul saptamanii) sau Weekend OT (ore suplimentare in weekend) In functie de tipul de ore ales se vor completata campurile urmatoare: - Ora inceput - Ora sfarsit - Data Selectati fisierul - se incarca cererea de efectuare a orelor suplimentare. Se apasa butonul |image4| **2.3.13.Recuperare din Ore suplimentare** Se apasa butonul |image2| si se selecteaza din lista - Recuperare din Ore suplimentare Se apasa butonul |image3| Se completeaza campurile: Descriere - o descriere scurta cu privire la cererea initiata - optional - Ora inceput - Ora sfarsit - Data Selectati fisierul - se incarca cererea. Se apasa butonul  |image4| **2.3.14.Zboruri** Se apasa butonul |image2| si se selecteaza din lista - Zboruri Se apasa butonul  |image3| Se completeaza campurile: Descriere - o descriere scurta cu privire la decizie/ordin - optional Se alege din lista tipul de zbor : Zbor fara diurna 8h sau Zbor cu diurna 8h Se selecteaza perioada in care se desfasoara. Selectati fisierul - se incarca decizia/ordinul de deplasare. Se apasa butonul |image4| **2.3.15.Solicitare participare la cursuri** Se apasa butonul |image2| si se selecteaza din lista - Solicitare participare la cursuri Se apasa butonul  |image3| Se completeaza campurile: Descriere - o descriere scurta cu privire la solicitare - optional Codul Cursului: se selecteaza din dictionar codul cursului sau daca nu exista in dictionar se tasteaza denumirea cursului in campul Denumire curs nou. Se apasa butonul |image4| **2.4 Urmarire Cereri** *********************** Cardul permite vizualizarea stadiului in care se afla o cerere (in lucru, aprobat, respins). Se apasa butonul |image2| Cererile lansate apar in lista de forma: numar inregistrare/data (tipul de cerere) exemplu CO, ADV etc. Pentru anumite tipuri de cereri (exemplu solicitarile de adeverinte) exista posibilitatea de descarcare a fisierelor: - se selecteaza din lista adeverinta solicitata: exemplu 1/01.01.2025 (ADVS) - se va activa butonul |image14| se apasa si se va descarcarea fisierului pe statia de lucru. De asemenea salariatul primeste un e-mail cu adeverinta, de forma: “Subiect: Adeverinta Documentul solicitat a fost emis. Il gasiti atasat mail-ului”. **2.5 Aprobare Cereri** ************************* Sectiunea este vizibila pentru utilizatorii care au dreptul de validare a cererilor. Se apasa butonul **Catre aprobare cereri** Se va directiona in fereastra de aprobare a cererilor: Descriere ecran: *Assigned Tasks* - acest filtru afiseaza toate cererile care sunt deja atribuite utilizatorului curent. Cu alte cuvinte, sunt sarcinile pe care utilizatorul le are in responsabilitate si trebuie sa le gestioneze sau sa le finalizeze. *Tasks As Candidate Groups* - acest filtru afiseaza cererile care sunt atribuite ca grup de utilizatori candidati, adica cererile care pot fi preluate de oricare membru al unui grup specific. Ele nu sunt atribuite unui utilizator anume, ci sunt disponibile pentru toti membrii grupului. *Tasks As Candidate Users* - acest filtru afiseaza cererile care sunt disponibile pentru utilizatorul curent, dar care nu sunt inca atribuite / revendicate. Practic, sunt sarcini rezervate ca optiune pentru un anumit utilizator, dar acesta trebuie sa le revendice inainte de a le putea executa. **Aprobare cereri** Utilizatorul acceseaza **Tasks As Candidate Users**, alege din lista cererea care urmeaza sa o aprobe si apoi apasa butonul Claim. Pentru aprobare se alege din lista Aproba DA/NU, se scrie un comentariu si se apasa butoanele **Save** si **Complete** *Observatie:* Daca o cerere este revendicata (s-a apasat butonul Claim pe inregistrare) de catre un utilizator, aceasta se va regasi pana la rezolvare (aprobare DA/NU) in Assigned Tasks si nu va mai fi disponibila pe celelalte 2 filtre. Pentru a iesi din ecranul de aprobare cereri se apasa pe utilizator si apoi Log out. Cererile aprobate se inregistreaza in sistem astfel: - planificarile de concediu de odihna se inregistreaza in sectiunea Alte Functii -> Gestiune Timp -> Concedii de Odihna -> Planificari - cererile de concediu se inregistreaza atat in Alte Functii -> Gestiune Timp cat si in Alte Functii -> Gestiune Timp -> Concedii de Odihna - alte tipuri de cereri se inregistreaza in Alte Functii -> Gestiune Timp - prin procesul de anulare al cererilor de concediu de odihna se vor sterge inregistrarile atat din Alte Functii -> Gestiune Timp cat si in Alte Functii -> Gestiune Timp -> Concedii de Odihna **2.6 Acces platforma E-learning** ********************************** Se acceseaza sectiunea **Cursuri** si se apasa butonul **Catre Cursuri** Se va deschide fereastra de logare a utilizatorului in platforma. Fluxul de lucru este descris in documentatia `E-learning <../../HR/notocpage/e-learning.html>`__ **3. Sectiunea Contracte** ************************** Se acceseaza |image5| Aceasta sectiune cuprinde informatiile referitoare la contractele de munca pe care salariatul le are cu unitatea. Selectia implicita permite vizualizarea contractelor active |image6| Prin debifarea optiunii Doar contracte valabile, salariatul poate avea acces si la informatiile referitoare la contractele incetate |image7| Prin apasarea butonului |image8| Declarare pontaj, salariatul are posibilitatea de a introduce/actualiza activitatea zilnica desfasurata in cadrul contractului selectat. - Selectie luna - se poate edita pontajul lunii curente sau cel al lunii anterioare, daca pontajul lunii anterioare nu a fost validat. - Calendar - se selecteaza ziua pe care se vor opera modificarile. Zilele lunii curente sunt marcate conform legendei (Zi lucratoare, Zi nelucratoare, Pontat, Nepontat) Exemplu: |image9| - Tipul zilei - campul este initializat cu regimul de lucru sau cu simbolul campurilor de Concediu de Odihna, Concediu Medical, Zile Plecat/Venit in cazul in care in sistem au fost introduse Certificatele de Concediu Medical sau Concediile de Odihna in momentul declararii pontajelor zilnice implicite. Persoanele care intra in activitate sau ies din activitate in cursul lunii au completate zilele de plecat/venit aferente in cazul in care starea contractului a fost operata inainte de declararea pontajelor zilnice implicite. - Detaliere activitate zilnica - salariatul are posibilitatea de a detalia activitatea zilnica prin descrierea operatiunilor efectuate la locul de munca, intervalul orar in care au fost desfasurate, selectia activitatii si a centrului de cost Pentru a completa activitatea zilnica se selecteaza ziua si se seteaza Tipul zilei: |image10| Se alege un simbol din lista pentru ziua selectata. Pentru a detalia activitatea zilnica pe intervale orare se apasa butonul |image11| Se seteaza intervale orare (ora de inceput si ora de sfarsit a activitatii) si se alege din lista simbolul aferent activitatii din ziua respectiva. Se poate seta activitate, zona, purtator pentru fiecare. - Activitate - selectie din lista a activitatii in cazul in care aceasta difera de activitatea implicita, specificata in Contractul de Munca - Zona/Purtator - centrul de cost pe care isi desfasoara activitatea salariatul in intervalul orar specificat, in cazul in care centrul de cost difera de cel implicit, specificat in sectiunea Informatii Financiare de pe contractul salariatului. - Comentariu - salariatul are posibilitatea de a detalia activitatea desfasurata in intervalul orar mentionat Salariatul poate introduce mai multe intervale orare corespunzatoare activitatilor desfasurate (in ziua pe care este pozitionat) prin apasarea butonului |image11|  sau poate sterge intervale orare introduse prin apasarea butonului |image12| din dreptul intervalului orar specificat. Dupa completarea datelor se apasa butonul |image4| Pentru renuntare se apasa butonul |image13| .. |image0| image:: poze/salariat.png .. |image1| image:: poze/incarc_doc.png .. |image2| image:: poze/de_selectie.png .. |image3| image:: poze/de_selectie2.png .. |image4| image:: poze/salvare.png .. |image5| image:: poze/contracte.png .. |image6| image:: poze/contract_activ.png .. |image7| image:: poze/contracte_incetate.png .. |image8| image:: poze/pontaj.png .. |image9| image:: poze/detaliere_tip_zi.png .. |image10| image:: poze/tip_zi.png .. |image11| image:: poze/plus.png .. |image12| image:: poze/sterge.png .. |image13| image:: poze/revenire.png .. |image14| image:: poze/descarcare.png