Inregistrarea in sistem a documentului de retur

1. Selectati in ecranul principal al aplicatiei EMSYS perioada fiscala in care documentul de retur se va inregistra in contabilitatea financiara.

2. Alegeti EMSYS Logistics → Managementul Materialelor → Cumparari → Receptii → Note de Retur la Furnizori.

Alegeti registrul de contabilitate in care se va propune tranzactia contabila corespunzatoare documentului de retur. Daca exista drepturi de acces pe un singur registru nu se mai afiseaza browse-ul de selectie registru.

3. Selectati o inregistrare de document de retur din lista de inregistrari (browse).

  • Actionati butonul image972 (Adaug) pentru crearea antetului de document sau butonul image973 pentru a crea un antet prin copierea inregistrarii pe care sunteti pozitionat.

  • Actionati butonul image974 (Modific) pentru modificarea inregistrarii pe care sunteti pozitionat.

  • Actionati butonul image975 (Sterg) pentru stergerea inregistrarii pe care sunteti pozitionat.

4. Actualizati campurile din antetul de document:

  • Cod doc - codul documentului (codul implicit este NRF). Se valideaza in nomenclatorul Documente. Este un document intern companiei si nu trebuie confundat cu documentul furnizorului;

  • Nr. - numarul notei de retur. Codul si numarul documentului reprezinta cheia de identificare a documentului in multimea documentelor introduse pe functiunea respectiva. Numarul este propus automat de sistem prin incrementarea cu 1 a celui mai mare numar existent in cadrul perioadei fiscale curente avand codul de document egal cu valoarea din Cod doc. Primul document din cadrul perioadei fiscale este numarul 1. Utilizatorul are posibilitatea tinerii unei evidente externe de numere si introducerea in sistem a numarului dorit prin actionarea butonului image977.

  • Data Doc. - data documentului de retur. Este permisa si introducerea de documente omise in lunile fiscale precedente sau ulterioare lunii fiscale curente;

Important:

La modificarea campului Data Doc. se modifica si cursul valutar pentru moneda tranzactiei fata de moneda de baza prin preluarea din nomenclatorul Valute, tab-ul Curs Valutar a cursului valabil pentru noua data. Daca exista pozitii in detalierea documentului de receptie,valorile in moneda de baza, moneda de referinta si moneda de consolidare de pe fiecare pozitie se vor modifica in functie de noul curs.

  • Data Ef. - data efectiva a documentului de retur, data inregistrarii in sistem. Se completeaza automat de catre sistem si apartine obligatoriu perioadei fiscale curente. Valoarea completata depinde de anumite conditii dupa cum urmeaza:

    • data document (daca data document este in perioada fiscala curenta);

    • prima zi a perioadei fiscale curente (daca data document este intr-o perioada fiscala precedenta perioadei fiscale curente);

    • ultima zi a perioadei fiscale curente (daca data document este intr-o perioada fiscala ulterioara perioadei fiscale curente).

  • Furnizor - codul partenerului la care se returneaza articolele. Se valideaza in Parteneri si trebuie declarat cu atributul de Furnizor.

  • Comanda - campul este inactiv si nu poate fi completat. Retururile la furnizor nu se fac in baza unei comenzi de cumparare.

  • Gestiune exp. - codul gestiunii pentru articolele din documentul de retur. Se valideaza in nomenclatorul Gestiuni. Sunt admise gestiuni de tip P-principala, S-secundara, L-locata;

  • Autorizatie retur - numarul autorizatiei in baza careia se face returul. Nu este obligatoriu de completat;

  • Data - data autorizatie retur;

  • Referinta - se completeaza in cazul in care Referinta este obligatoriu de completat. Obligativitatea este data de valoarea variabilei de setare BI_REFERINTA:

    • TRUE: completarea campului este obligatorie si continutul se valideaza in nomenclatorul **Referinte **;

    • FALSE: completarea campului nu este obligatorie, se poate completa optional cu observatii referitoare la documentul curent;

  • Mon. Tr. - moneda tranzactiei - moneda in care sunt exprimate valorile din documentul de retur;

  • Tr. - numarul tranzactiei contabile asociata documentului de retur; este generat automat de sistem si nu poate fi modificat;

  • Cod Doc. Rec. - codul documentului de receptie din care se face returul;

  • Nr. Doc. Rec. - numarul documentului de receptie;

  • Data Doc. Rec. - data documentului de receptie;

  • Delegat - persoana care a efectuat transportul;

  • Serie B.I/C.I - serie document identitate delegat;

  • Nr. B.I/C.I. - numar document identitate delegat;

  • CNP - cod numeric personal delegat;

  • Eliberat de - autoritatea competenta care a eliberat documentul de identitate;

  • Delegatie - numarul delegatiei;

  • Mijloc Transport - Mijlocul de transport folosit la returul articolelor din document (autocamion etc.);

  • Nr.auto - numarul de inmatriculare al mijlocului de transport folosit la returul articolelor din document;

  • Data retur - data cand s-a efectuat returul;

  • Ora - ora cand s-a efectuat returul;

  • Cine returneaza - persoana responsabila din cadrul societatii de retur;

  • Serie B.I./C.I. - seria documentului de identitate al persoanei responsabile de retur;

  • Nr. B.I./C.I. - numarul documentului de identitate al persoanei responsabile de retur;

  • CNP - codul numeric personal al persoanei responsabile de retur.

5. Actionati butonul image978 pentru a adauga antetul in baza de date sau pentru a inregistra modificarile facute.

6. Actionati butonul image972 (Adaug) pentru crearea liniilor din detalierea documentului sau butonul image973 pentru a crea o pozitie prin copierea pozitiei curente.

Actualizati campurile din ecranul din detalierea pozitiei documentului de retur:

  • Pozitie - pozitia in detalierea retur-ului. Sistemul completeaza automat pozitia in ordine crescatoare incepand cu cifra 1;

  • Tip Planificare - se completeaza automat cu NEPLANIFICAT;

  • Produs - codul articolului gestionabil. Se valideaza in nomenclatorul de articole;

  • UM Doc. - unitatea de masura din documentul furnizorului;

  • UM Stoc - unitatea de masura de stoc. In cazul in care UM Doc. Furn difera de UM Stoc in nomenclatorul Unitati de masura, tab-ul Transformari trebuie sa existe o transformare intre cele doua unitati de masura;

  • Q. dispusa - cantitatea din documentul furnizorului in unitatea de masura din documentul furnizorului, respectiv in unitatea de masura de stoc. Pentru a calcula cantitatea in unitatea de masura de stoc se apasa butonul Calcul;

  • Q. returnata - Cantitatea returnata (considerata corespunzatoare cantitativ si calitativ) in unitatea de masura din documentul furnizorului, respectiv in unitatea de masura de stoc;

  • Pret Retur - pretul de retur; la actionarea tastei <F1> este disponibila o lista cu toate documentele de receptie si pretul inregistrat pe acestea.

NOTA: Implicit se afiseaza un numar de 50 de inregistrari, dar acest numar de inregistrari poate fi majorat sau diminuat.

7. Actionati butonul image978 pentru inregistrarea adaugarii sau modificarilor in baza de date.

Pentru verificarea pozitiilor din documentul de receptie actionati butonul image984. Verificarea se poate face cu documentul insotitor (de regula factura de la furnizor).