Lansarea si listarea cererilor de cumparare¶
Operatiunea de lansare semnifica faptul ca solicitantul a finalizat operatiunile de inregistrare in sistem a cererii de cumparare (referatului de necesitate) si doreste transmiterea acesteia catre compartimentul de specialitate (expert).
Actionati butonul pentru a initia operatiunea de lansare. Sistemul cere sa introduceti compartimentul de specialitate (expertul) caruia ii adresati cererea de cumparare pentru confirmarea necesitatii si legalitatii achizitiei.
Actionati butonul pentru a finaliza operatiunea de lansare. Dupa lansare campul stare va avea valoarea LANSATA.
Dupa operatiunea de lansare solicitantul va lista cererea de cumparare sub forma unui referat de necesitate pentru a transmite compartimentului de specialitate si formularul pentru semnaturi.
Actionati butonul pentru a initia tiparirea formularului de referat. Tipul de formular listat este dat de valoarea variabilei de setare CODFCMPCER (Codul formularului folosit in mod curent de organizatie la listarea Cererilor de Cumparare/Referatelor). La implementarea sistemului EMSYS se propune un formular disponibil la valoarea STANDARD a variabilei de setare, dar exista si posibilitatea dezvoltarii unui formular specific organizatiei.
Titlul formularului este dat de continutul campului Denumire document al inregistrarii cu codul documentului egal cu codul documentului de pe cerere disponibil pe functia EMSYS Logistics → Definitii → Definitii generale → Documente
Aveti la dispozitie diverse optiuni de listare: afisarea sau nu a codului CPV, afisarea pretului unitar si a valorii cu TVA sau fara TVA si afisarea unui numar de randuri libere dupa listarea pozitiilor din referat. Actionati butonul pentru a lista formularul cu optiunile alese (initial se listeaza cu optiunile implicite).
Dupa tiparirea corecta a formularului de referat actionati butonul pentru confirmarea listarii. Confirmati listarea referatului in fereastra de confirmare listari.
Compartimentul de specialitate (expertul) nu va putea aviza referatul de necesitate daca nu confirmati in sistem listarea formularului. Pentru o cerere de cumparare confirmata din punctul de vedere al listarii ca Referat de necesitate nu se mai poate lista inca o data in original, ci numai ca si copie. Anularea confirmarii de listare necesara pentru revenirea pe fluxul de prelucrare a unei cereri de cumparare se face de utilizatori autorizati cu drept de acces pe functia EMSYS Logistics → Managementul Materialelor → Cumparari → Superuser → Cereri de Cumparare → Anulare Confirmari Listare.
Daca expertul a avizat cererea de cumparare lansata catre el solicitantul va regasi in lista de inregistrari asociata lui cererea de cumparare in starea AVIZATA EXPERT. Daca expertul a respins cererea de cumparare solicitantul va regasi in campul Avizare Expert valoarea RESPINSA () si prin intermediul butonului motivul rezolutiei.